26 Mayıs 2008 Pazartesi

Babalık Halleri

Sanırım biz kadınlar hamile kalınca bu haltı tek başımıza yemiş gibi davranıp, iki kişinin ortak mahsûlü olduğunu unutuyor ve bebeği fazlasıyla sahipleniyoruz. İster "yaşım geldi geçiyor" telaşıyla yapılsın; ister bir "aşk bebesi" olsun...
Babalık hep biraz "anneliğin kutsallığı"nın gölgesinde kalıyor. Biz, diğer hamileler ya da annelerle duygularımızı, tecrübelerimizi paylaşıp zenginleşirken; baba adayları kafaları karışık, hafif dumanlı ve tonla endişeyle yaşayıp gidiyor. Herkes bizimle ilgilenirken zavallı babacıklara "nasılsın" diye bile sorulmuyor. İstisnalar elbette geneli bozmaz ama benim şahsi gözlemlerim bu yönde.
Diğer genellemem de "baba adayı tipleri" üzerine.
1-Kendi de hamile gibi yaşayan baba adayı:
Bu tipler karısıyla birlikte aşerir. Kilo alır, midesi bulanır. Gece karısına bıkmadan su getirir, meyveler mutlaka tabakta, kabukları soyulmuş ve süslenmiş şekilde gelir. 9 ay boyunca ağzı kulaklarında dolaşır. Karısının her nazını ve kaprisini çeker. Anne adayı zalimse bu zavallıcıkları sömürür de sömürür. Benim de en anlayamadığım baba tipidir.
2-Umursamaz baba adayı:
"Ne var canım bizim analarımız erik ağacının altında doğurmuş, ne aşermiş, ne de bi yeri ağrımış. Sık dişini" felsefesine ve gamsızlığına sahiptirler. Asla eşlerine yardım etmezler, hatta talepleri eskiye oranla artmıştır. Ve bence ıslak meşe odunuyla dövülüp sırtlarına 5 kg, göbeklerine 10 kg ağırlık bağlanıp 8 saat dolaştırılmak suretiyle cezalandırılmalıdırlar.(Erdener Abla'yım ben evet)
3- Kıskanç baba adayı:
Bu tipler iki kişilik yaşamdan gayet memnundur. Kafaları yeni doğacak bebekle, eşleriyle ilişkisi konusunda bi ton soruyla meşguldür. Genelde gizli gizli bebeği ve ona yönelecek ilgiyi kıskanırlar. Çocuk kalmış ruhları vardır, baba olunca geçecektir. Anlaşılıp tolare edilebilir bi durumdur.
4-Ödlek baba adayı:
Bu modeller annenin göbeğinde canavar varmış gibi davranır. Kadının göbeğine dokunmaz, bakamaz hatta.. Eşleriyle sevişme düşüncesi bile ürkütür onları. Biraz biyoloji okumalarında fayda var.
5-Normal baba adayı:
Normaldirler. Gerektiğinde eşlerine yardımcı olurlar, bebek alışverişlerinde oflayıp poflamazlar. Doğuma girip eşinin elini tutan, bebeği görünce anneyle birlikte salya sümük ağlayan erkekler genelde bu gruptan çıkar. Severiz onları :)
Bizim babişimiz Mr. G hangisi mi? Sanırım dönem dönem hepsinden bir parça yaşadı. "Sanırım" diyorum zira erkekler duyguları konusunda ser verip sır vermezler. Bu aralar babalık fikrine alıştığı için normal baba adayı diyebiliriz.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

ne hamileyim ne de çocuk sahibiyim. bu duygulara çoook uzağım. ama sırf meraktan bütün yazdıklarını okudum arkadaşım. bence iyi etmişsin de yazmışsın , çok da güzel anlatmışsın.. hatta hamilelik ile ilgili yazmakta biraz geç kalmışsın, bitti sayılır :) neyse asıl maraton doğumdan sonra başlayacak sanırım. o zaman geldiğinde değil yazı yazmak , emaillerine bakmak için bile bilgisayar başına oturamayabilirsin. ama sen yinede yazmaktan vazgeçme ki benim gibi tembeller deneyimlerinden faydalanalım da günün birinde "yaşım geldi geçiyor" korkusundan çocuk yapmaya karar verisem seni msn'den taciz etmek yerine açıp burdan okuyayım :)

Açalya dedi ki...

Hem profilini hem de yazılarını gülerek okudum, çok beğendim çok. SEn çok tatlı bir hatunsun...hemen ekliyorum, takip etmem lazım. Hamileliğinin son haftalarında da sana kolaylıklar dilerim.

Esra dedi ki...

Sonuna gelmissin bile hamileligin. Kolay saglikli dogumlar dilerim.

Rahsan Collyer dedi ki...

Huhahaha:o) Ay çok güldürdün beni yine, sen olmasan hamilelik bu kadar eğlenceli geçer miydi acaba?

Mademoiselle dedi ki...

:) Yazini gulerek okudum. Benim esim 4 numara haric hepsinden birazcik galiba:). Kikanclik sorunumuzda son birkac haftadir soz konusu...
Sanirim ayni haftalardayiz ve yakin zamanlarda bebeklerimizi kucagimiza alacagiz...

Adsız dedi ki...

Hülya'cım Yine süpersin :)
benim kocam 1. seçenekteki baba adayı vallahi okudukça aha benimki demekten kendimi alamadım :))) inan ki sömürmedim hiç.. hemen hemen her maddeden bir miktar davranışı var... ne kadar iyi bir gözlemci olduğunu bir kez daha anladım.
Açtığın blok inanılmaz hoş olmuş, Tuna bebeğe de ileride okuyabileceği annesiyle paylaştığı bir sayfası olucak.şanslı civciv

hamilelik gerçekten müthiş bir deneyim, şahsen ben bu kadar mucizevi olduğunu düşünemiyordum. iyiki hamile kalmışım veeeeee iyiki seni ''hamileyim '' grubundan tanımışım....
Aramızda fazla bir hafta farkı yok zaten 2 hafta senden önde gidiyorum ..
bora bebekle seni öpüyoruz.