29 Mayıs 2008 Perşembe

Nasıl yapmalı?

Evet doğumdan bahsediyorum. Nasıl yapmak lazım? Binlerce yıldır bu gezegen üzerinde çoğalan insanoğlu ve insankızı son 20 yıldır bu konuyu tartışıyor. Zaten "en çok para bu işte var" diye Jinekoloji'yi seçen doktorlar "ay şekerim bebek biraz iri. Gel sana sezaryen yapıverelim olsun bitsin bu iş. Bu çağda hala köylü kadınlar gibi bağırarak mı doğurmak istiyorsun yoksa? Cık cık cık" deyiveriyolar bir çırpıda.
Bu arada "oooo iriymiş" denilen bebek de en fazla 3,5 kg çıkacaktır. (hatta geçenlerde bi babayla tanıştım. "4 kg'yi geçer" denen kızı 2800 doğmuş. daha da komiğini duyan beri gelsin)
Zaten bebeğin kilosunu önemsemeyen cevval kadınlar için, her daim alternatif felaket senaryosu vardır bu tip doktorların. Ya kordon dolanmıştır ya da her an dolanabilecektir; ya da bebek havasız besinsiz kalmıştır; ya da anne adayının çatısı dardır. Blablablabla.....
Blog aleminde çok net bir ayrım gözüme çarptı. Yurtdışında doğum yapan annelerin hemen hepsi normal doğum yaparken yerli blogger'lar sezaryeni tercih etmiş. Ulu bilge, değerli Türk büyüğü, değeri öldükten sonra anlaşılacak başbakanımız gibi "Batı'nın sadece ahlaksızlığını alıyoruz" demediğim için "var bu işte bi çapanoğlu" diye düşünüyorum. Archisugar'ın 36 saat süren doğum öyküsünden sonra aslında bu işte tam bir doğru ya da yanlışın olmadığına kesin olarak kanaat getirdim..
Ben nasıl mı doğuracağım? Valla homosapiens usûlü düşünüyorum. Doktorların vaginal doğum , bizlerin "normal doğum" dediği türden...
Doktorun dediğine göre ters giden hiçbir şey yok. Ama son dakkaya kadar gerekli şartlar oluşmazsa ben archisugar gibi suni sancıya dayanabilir miyim bilmiyorum. Collyergiller'in Rahşan ısrarla " kızım ahan da buraya yazıyorum sende normal doğuracak göz(t) yok" dese de asıl bende sezaryene dayanacak göz yok. Zira sezaryen bir nevi ameliyat. Ezberimdeki doğum sahnesiyle tamamen çelişiyor.
Ezberimiz de sanırım filmlerden oluştu. Filmlerdeki doğum sahnelerine hastayım zaten. "Hemen su kaynatın ve bulabildiğiniz kadar temiz çarşaf getirin" diye başlar ya sahneler. Ve 5 dakikada daha annenin rimelleri bile akmadan tertemiz tosuncuk doğar. Keşke herşey o kadar kolay olsa. Valla hastanenin ortasına ateş yakar kazanı da oturtur evdeki tüm çarşafları da kaynatırdım:))

7 yorum:

уαѕємin... dedi ki...

hayırlı olsun bloğunuz :))

güzel yazılarla dolu olsun inş.

sağlıcakla alın bebişinizi kucağınıza

sevgilerr

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

teşkr ederim yasemincim.

Rahsan Collyer dedi ki...

Vallahi şekerim, dün gece bana gönderdiğin archiesugar'ın blog'una giden linke bir tıkladım, en son saat gece 1'di hala okuyordum. Gözlerim kapanmış, bilgisayar bir yanda ben bir yanda dağılmışım. 36 saat süren normal doğum macerasını okuduktan sonra gel de beni ikna et normal doğuma şimdi. Yani yangına körükle gitmek diye buna denir, thank u canım:)

Anne ve Bebisi dedi ki...

Sevgili Hulya, bu konu cok derin bir konu:) Biz bir ara epey bir tartismistik bunu bloglarda, ancak sezaryenle dogumu tercih eden bazi Turk arkadaslar yanlis anlayip olayi biraz kisisel algiladiklari icin o gunden beri sahsen bu konuyu acmiyorum:)))

Su kadarini soyleyeyim, Turkiye'de $u sebeple, bu sebeple kandirilarak normal dogum yeriene sezaryene alinan kadinlarin belki %90'i yurtdisinda yasasalar gayet guzel, normal normal dogururlar:)))

Kendi fikrim, en guzeli ilacsiz, agri kesicisiz suda dogum yapmak. Ben normal ama epiduralle dogum yaptim. Epidural alana kadarki bolum zordu (2007 yilinin mayis ayi icerisinde dogum hikayemi bulabilirsin:))) ancak sonrasi cok kolaydi:) Epidurali deneyebilirsin, keske gerek kalmasa ama sezaryenden milyon kere iyidir:)

Kim aci cekmek ister ki? Mazosit olmadikca kimse ozellikle tercihe tmez sanirim:) Ancak eger cocuklar annelerinin gobeginden degil de vajinasindan cikiyorlarsa bunun mutlaka cocuklar ve anne icin bir cok faydasi vardir.

En basitinden, normal dogumla dogan cocuklarin bagisiklik sistemi daha guclu oluyor. Vajinadan gecerken aldiklari ilk bakteriler bagisiklik sistemlerini guclendiriyor. Dikkat edersen maalesef yeni nesil pek cok cocuk alerji, bronsit, vs vs gibi hastaliklarla, hic gecmeyen nezlelerle, griplerle ugrasip duruyorlar.
Dogum esnasinda (yani hakiki dogum esnasinda:)) annenin hormonlari calisiyor ve anne bebek arasindaki attachment'a buyuk faydasi oluyor.
Annenin rahmi temizleniyor. vs vs vs. Bunlar ilk aklima gelenler. Bildiklerimiz yaninda kim bilir bilmedigimiz daha ne kadar faydasi var normal dogumun.

Dogum sancisinin bile faydasi oldugunu biliyor muydun? Yurt disinda doktorlar, sezaryen olacaklarsa bile annelerin az da olsa dogum sancisi cekmesini tavsiye ediyorlar. Gerekli hormonlarin salgilanmasi acisindan.

En sagliklisi suda dogum, eger imkanin varsa bunu arastir.

Iyi sanslar;))) Umarim saglikli bir sekilde dunyaya getirirsin bebegini:)

Adsız dedi ki...

Anne ve bebisinin tüm yazdiklarina katiliyorum, dayanma olayina gelince benim kadar aciya dayaniksizi yoktur belki...ilk bebegim suni sanciyla dogdu ve sadece 5 saat sürdü, oglum normal sancilarala 3 saatin sonunda kucagimdaydi, kolaymiydi? tabiiki hayir hic bitmiyecek zanettim ama ebe cok destek oldu ücüncüde bi ikinmada dogar heralde dedi:) Normal dogumdan baskasini ben de düsünemem sezeryan olmak zorunda kalanlarin allah yardimcisi olsun...Suda dogum hakkinda ben de güzel seyle duydum ve okudum tercih etmek istedim ama kismet degilmis:) sana ve minik bebisine en güzelini diliyorum, umarim hersey cok kolay olur....Bu arada babaannem bütün cocuklarini (6) 1 saatin icinde dogurmus:) Melek...

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

bilgilendirici ve detkeleyici yorumlar için çok teşekkür ederim. ben de zaten tam da bu gerekçelerle normal doğumdan yanayım. zaten nedense bana sezaryen olma fikri daha ürkütücü geliyor. max. bir ay sonra sanırım doğum yapmış olacağım. bakalım zaman ne gösterecek.

Meltem :-) dedi ki...

Hülya Merhaba,
Siteyi ziyaretin sayesinde bende seni bulmuş oldum. Öncelikle hamileliğin hayırlı olsun, Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin.
Beni okumuşsundur, sezeryanla yaptım ve fazlada büyük konuştum, şöyleki, baştan beri normal yaparım dedim, hatta doktoruma ne kadar güvensemde eğer ters geliyor, yok çok kilolu normal olmaz derse hemen başka bir doktora gidicektimde illede normal yapacaktım, ama işin sonuna geldiğimde nedense yemedi:)
hatta doktor bana rahim ağzındaki kemik beni tedirgin ediyor zorlasak belki olur ama %100 rahat normal yaparsın diyemem diyince bahanem oldu:)
epidural sezeyana karar verdim ama doktorum epidurali de hiç tavsiye etmedi. Zaten aynı gün başka bir blog arkadaşımın doğumunu okudum ve epidural iğnesini doğru yere yapmak için 10 kere iğne yediğini en sonunda yapamadıklarını okudum.
Neyse sonuç olarak genel anesteziyle oldum ve çok ama çok rahat geçti bir kere daha doğursam bunu yaparım, aynı gün yeğenim doğdu ve yengemizden daha çabuk ayağa kalkıp tuvalet ihtiyacını giderdiğimi söyleyebilirim.
Bununla birlikte şunu da demeden edemeyeceğim ki bana da aynı senin gibi hamileyken sezeryan istiyorum diyince normal yapanlar başka sezeryancılar başka şeyler diyerek korkuttular, doğuma 10 gün kalaya kadar sıfır uykuyla gün geçirdim, şu an diyorumki çok gereksizmiş kimseyi dinlememek gerek.
Herkesin bünyesi farklı her iki doğumda farklı etki bırakabilir ama genel anestezi artık annelerimizin zamanındaki gibi değil.. Sonuçta herşeyinstediğin, hazırlandığın gibi gelişmesini dilerim